BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 27 November 2009

SELAMAT HARI RAYA KORBAN

hari ini ialah hari rya korban atau hari raya aidiladha. apa yg special pada hari ini, ramai la org yg byk bt korban..so mmg byk la mkn free...mcm aku hari ini..dkat 4 rmah dh g rya...msti mkn je..gemuk la aku lpas ni...haha..
tp insyaAllah..aku ni ssh nk gemuk..

ok berbalik pd cite aku td..hari rya korban.

knapa hari ini org smbung ek?? smua ni berkaitan dgn sirah nabi.. antara Nabi Ibrahim A.s. dgn Nabi Ismail A.s dmana Allah telah memprntahkn Nabi Ibrahim A.s utk menyemblih putera nya Nabi Ismail....Nabi Ibrahim akur dgn arahan Allah SWT. dan menyembelih anak dia
swktu Hndak smblih ..Allah SWT telah menukarkan Nabi Ismail dgn seekor Kibas yg gemuk dan besar..di stu bermula la umat islam berkorban...

aku xde la bt korban apa2 pn..tp sbgai seorg pljar kta knala byk berkorban..dmi cita2...dan aku dng cita2 aku..iaitu utk mnjd seorg pndidik..

tah la npe aku mnat sgt mngajar org...mngkin sbb keturunan aku kot di mn moyang2 n atok2 aku smua ckgu2 n uztaz2 yg mngajar org2 len...mngkin turun kat aku kot...sbb tu la aku mnat mngajr...mngkin kot..ag pn ...aku tgok lelaki krang mnat mngajar..n bila aku tgok cikgu2 n lecturer mngajar jnis syok sndri n jnis lpas tgn...

knapa la jd mcm tu??

so aku nk perbaiki sistem pembeljaran di Malaysia ni..insyaAllah...one day..after become lecturer then aku nk jd menteri...haha..berangan kot..haha..

0 comments: